Teammanager Logistiek

  • Management
  • Hoogeveen

Enexis netbeheer is netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet in vijf provincies in Nederland: Noord-Brabant, Limburg, Overijssel, Drenthe en Groningen. Samen met 4500 collega’s zorgen ze voor een veilig en betrouwbaar energienet. De primaire activiteiten worden aangestuurd vanuit 10 productievestigingen die verspreid liggen door het hele verzorgingsgebied.

Enexis logistiek verzorgt het bestellen, transporteren, opslag en distributie van alle primaire materialen in ons energienet zoals kabels, gasbuizen, transformatoren en slimme energiemeters.
Ze doen dit met behulp van de operationele afdelingen Noord en Zuid en het team Material Management wat het categorymanagement en voorraadmanagement doet.
Logistiek Operatie Noord bestaat uit een Logistiek Operationeel Centrum (LOC) in Hoogeveen en vier bemande Logistieke Servicepunten (LSP) welke elk naast een productievestiging van Enexis liggen. Operatie Noord bestaat uit +/- 35 FTE. Voor het aansturen van LOC zijn we op zoek naar een Teammanager Logistiek Noord (Hoogeveen).

Functieomschrijving

De Teammanager logistiek wordt verantwoordelijk voor de aansturing van het LOC en stuurt hierbij het team aan, bestaande uit orderpikkers, chauffeurs en planners. Tevens stuurt de Teammanager ook mee de LSP’s aan. De teammanager Logistiek-Zuid vervult een belangrijke rol in de samenwerking binnen het team en de afstemming met andere afdelingen zoals bijvoorbeeld material management. Ook heeft hij een actieve rol in verbeter- en verandertrajecten waarbij processen en systemen worden verbeterd.

De Teammanager Logistiek heeft de volgende verantwoordelijkheden:

  • Hiërarchische aansturing van +/- 24 medewerkers waarbij hij/zij zowel op inhoudelijke zaken stuurt alsmede de ontwikkeling van het team
  • Stimuleert samenwerking met andere afdelingen
  • Is verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie
  • Is verantwoordelijk voor het continu sturen op verbeteringen in de keten en aanzien van veiligheid, kwaliteit en het voorkomen van verspilling van materiaal en/of geld.
  • Is verantwoordelijk voor een optimale afstemming van de dagelijkse goederenstroom en de realisatie van de met klanten overeengekomen servicegraden.
  • Is verantwoordelijk voor de implementatie en uitvoering van VGWM-beleid binnen Logistiek.
  • Is verantwoordelijk voor een optimale dienstverlening aan de klant conform de gemaakte afspraken, zijnde een adequate storings en verstorings voorraad/aanlevering en projectopslag/aanlevering. Daarmee verantwoordelijk voor de klantbeleving richting de vestigingen vanuit DC en LSP. Indien afspraken niet tijdig gerealiseerd worden, stuurt hij/zij actief bij en communiceert hierover met alle partijen
  • Is verantwoordelijk voor adequate implementatie van proces- en/of systeem- veranderingen in het team en betrekt medewerkers hier op de juiste wijze bij

Functie-eisen

  • Afgeronde HBO opleiding met als aandachtgebied logistiek en/of bedrijfskunde
  • Minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring
  • VCA-VOL certificaat (of bereid zijn te halen)
  • Kennis van SAP en andere logistieke ICT-systemen
  • Goede kennis van transportprocessen
  • Goede kennis van magazijnprocessen
  • Ervaring met planning, organiseren en sturingstechnieken
  • Goede kennis van MS Office (Word en Excel)

Competenties

  • Iemand die een positieve sfeer meebrengt is altijd welkom.
  • Volhouder die in een complexe organisatie energie krijgt van telkens kleine stapjes vooruit maken.
  • Een teamspeler die gedragsverandering en positiviteit in het team teweeg kan brengen.

We ontvangen graag je sollicitatie. Mocht je meer informatie willen dan kun je contact opnemen met Michiel Daamen, 06-29422744

Dienstverband: Vast
Uren: Full-Time
Opleidingsniveau: HBO
Carriereniveau: Medior
Trefwoorden: Management, Logistiek, Transportprocessen, Magazijnprocessen, Netbeheer