Proces- en Projectmanager

  • Management
  • Hoogeveen

Algemene informatie Enexis

Enexis transporteert gas en elektriciteit in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland voor 2,7 miljoen huishoudens en bedrijven. In totaal beheren we 46.400 kilometer gasleiding, 139.100 kilometer elektriciteitskabel. Als netbeheerder beheren, onderhouden en vernieuwen we het energienetwerk waarmee wij elektriciteit of gas bij onze klanten brengen.

 

Bedrijfsinformatie

Jij komt bij ons binnen op een interessant moment! De energietransitie is namelijk in volle gang. En dat merk je in elke vezel van onze organisatie. Slim onderhoud, energie terug leveren, aardgasvrij wonen, windparken aansluiten op het elektriciteitsnet; het is slechts een kleine greep uit de ontwikkelingen waar we bij Enexis aan werken. Dat leidt tot allerlei processen in de supply chain waar jij waardevolle verbeteringen in kunt aanbrengen.

 

Wat ga je doen?

Als proces- en projectmanager supply chain krijg je de komende 2-3 jaar een belangrijke rol in het grootste programma dat nu loopt in de supply chain; de bouw van een nieuw distributiecentrum in het Noorden van Nederland. De helft van je tijd besteed je als projectmanager aan het overzien en coördineren van de supply chain kant van het programma. De andere helft van je tijd ben je zelf de inhoudelijke specialist die een cruciale rol heeft in het ontwerpen van de processen in ons nieuwe distributiecentrum.

Jouw werkzaamheden zijn zeer divers, hieronder is er een aantal opgesomd:

  • Je leidt de supply chain zijde van het nieuwbouw programma en je bent verantwoordelijk voor het succesvol realiseren van de project deliverables (tijd, kwaliteit, scope en budget);
  • Je zorgt voor het beschrijven, implementeren en up-to-date houden van (nieuwe) processen en procedures en draagt zorg voor een juiste borging van deze processen in onze systemen;
  • Je hebt contact met mensen uit alle geledingen van ons bedrijf. Je verdiept je in de belangen van klanten, leveranciers, medewerkers, en de (on)mogelijkheden van ICT en automatisering.
  • Je bent nauw betrokken bij de logistieke operatie en begrijpt goed hoe het er in de praktijk aan toe gaat en hoe je succesvol zaken kunt implementeren in een operationele omgeving, in samenwerking met de verantwoordelijke teammanagers.
  • Je zult andere supply chain projecten en processen oppakken na afronding van het nieuwbouw programma.

 

Vereisten

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in de richting van supply chain management.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met het ontwerpen, definiëren en implementeren van logistieke en supply chain managementprocessen.
  • Kennis van en ervaring met projectmanagement. Heb je ook ervaring met Lean of Six Sigma dan is dat mooi meegenomen.

 

Team & cultuur

Jouw collega’s van de afdeling Ketenontwikkeling dat zich richt op het continu verbeteren van onze Supply Chain. Het team bestaat uit hoogopgeleide collega’s die ervan genieten om de organisatie te zien groeien. Vanuit je functie werk je daarnaast nauw samen met de operationele afdelingen binnen Supply Chain Management en collega’s van de andere ketens binnen Enexis. Je zult zeer regelmatig ons centrale opslagcentrum in Hoogeveen bezoeken en daarnaast werken op onze kantoorlocaties zoals Den Bosch en Arnhem.

Enexis Netbeheer, onderdeel van Enexis Groep, voorziet ruim 3 miljoen huishoudens en bedrijven in Nederland van elektriciteit en gas. Deze rol bij Enexis valt binnen de afdeling Supply Chain Management. Die bestaat uit +/- 180 medewerkers die de uitvoering van de primaire activiteiten van Enexis faciliteren d.m.v. het veilig en betrouwbaar leveren van materialen aan onze operationele vestigingen en alle daarbij ondersteunende services. Enkele gegevens van onze Supply Chain: 175 leveranciers, 200 miljoen euro materiaalomzet per jaar, 2 distributiecentra (Veldhoven en Hoogeveen), 10 bemande servicepunten door het hele land en een productassortiment bestaande uit o.a. kabels, gasleidingen, transformatoren, componenten en slimme meters. Je werkt afwisselend thuis en op locatie.

 

Arbeidsvoorwaarden

  • Salaris tussen € 3.863,- en € 5.519,- bruto per maand (op basis van 40 uur per week). Inclusief secundaire arbeidsvoorwaarden kan je salaris oplopen tot € 7.103,- bruto per maand.
  • Bijdrage van 70% aan je ABP Keuzepensioen.
  • Persoonlijk budget van 10% en een 13e maand van 10,7% van je brutojaarsalaris. Deze kun je flexibel inzetten of maandelijks of jaarlijks laten uitbetalen.
  • 24,5 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband. Meer oplaadtijd nodig? Met je persoonlijk budget en 13e maand koop je tot wel 35,5 extra verlofdagen.
  • Mogelijkheden om thuis te werken, inclusief een door ons ingerichte thuiswerkplek en een thuiswerkvergoeding.
  • Laptop of tablet en telefoon die je ook privé mag gebruiken.
  • Reiskostenvergoeding en een eersteklas ov-abonnement voor zakelijk gebruik.
  • Vitaliteitsbudget van € 500,- voor bijvoorbeeld een sportabonnement.
  • Ruimte om te groeien met ons interne ontwikkelplatform of externe opleidingen en trainingen.

Interesse?

Voor meer informatie neem contact op met Michiel Daamen, 06-29422744

Dienstverband: Vast
Uren: Full-Time
Opleidingsniveau: HBO
Carriereniveau: Senior
Trefwoorden: Drenthe, SCM, Logistiek, Lean, Black Belt, Ketenontwikkeling