Manager Planning

  • Management
  • Eindhoven

Als Manager Planning (intern ook wel Workforce Management/WFM) ben je het aanspreekpunt binnen de vestiging Brabant Zuid-Oost (regio Eindhoven) voor alles wat te maken heeft met het werkpakket en de beschikbare capaciteit van de medewerkers. Samen met twee planners houd jij het overzicht over alle werkzaamheden die worden uitgevoerd binnen de vestiging en de inzet van de collega’s. Je signaleert afwijkingen in de voortgang van de werkzaamheden of wijzigingen in samenstelling van het werkpakket. Met jouw analyses adviseer je collega’s over de beste oplossing om de mismatch tussen het werkaanbod en capaciteit op te lossen.

Als jij energie krijgt van deze uitdaging dan komen we graag met je in contact!

Je bent onderdeel van het vestigingsmanagement team en daarin werk je dagelijks samen met de verschillende managers binnen de vestiging en rapporteer je aan de vestigingsmanager.
Je bent hiërarchisch verantwoordelijk voor de aansturing van 2 collega’s (lange termijn planners).
Je bent het aanspraakpunt voor de werkzaamheden vanuit onze interne opdrachtgevers (Asset management), zoals het vervangen van oude gasleidingen of Middenspanning installaties.

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en aanpassen van het jaarplan en het monitoren van de voortgang. Je doet dit op verschillende niveau’s:

  • Operationeel (0 tot 1 maand), monitoren van de gerealiseerde werkzaamheden en aandacht voor de voortgang van specifieke werkzaamheden / projecten.
  • Tactisch (1 tot 6 maanden), monitoren van beschikbare werkpakket en de capaciteit voor de komende periode.
  • Strategisch (6 maanden tot 3 jaar), monitoren van ontwikkelingen in het werkpakket en de impact op de bezetting.

FUNCTIE-EISEN

Voor deze functie zoeken we een manager die:

  • Een HBO (of universitaire) opleiding in bedrijfskundige / technische richting heeft afgerond.
  • Goed overzicht kan bewaren en snel kan schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau.
  • Analytisch sterk is en goed overweg kan met Excel en PowerBi.
  • Bij voorkeur al ervaring heeft in een leidinggevende positie in de energie- of infra sector, operationele processen en of planning.

BEDRIJFSINFORMATIE

De gevolgen van de energietransitie hebben steeds meer impact op het werk van Enexis, het werkpakket neemt snel toe en er is een verschuiving van gas naar elektra. De uitdaging om alle werkzaamheden op tijd uit te voeren wordt steeds groter. Het wordt steeds complexer om de beschikbare mensen op de juiste werkzaamheden in te zetten.

Jaarlijks worden er door de collega’s van de vestiging zo’n 12.500 storingen opgelost, 25.000 inspectie- en onderhoudsorders afgewerkt, 20.000 nieuwe aansluitingen opgeleverd of aangepast en 1500 projecten voorbereid en uitgevoerd. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door zo’n 300 collega’s met 33 verschillende functies.

De Afdeling WFM zorgt er samen met de planners van de afdelingen Realisatie en Engineering & Aanleg voor dat alle werkzaamheden uitgevoerd worden binnen het werkgebied Eindhoven. Het team borgt dat er op korte-, middellange- en lange termijn de resources (capaciteit, materiaal en materieel) voorhanden zijn om het werk uit te voeren en dat de beschikbare capaciteit optimaal benut wordt. De sfeer op de afdeling en op de vestiging is ontspannen en familiair. Er is ruimte om elkaar feedback en complimenten te geven en er is aandacht voor jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Tijdens een gesprek vertellen we je graag meer over je team en de omgeving waarin je terecht komt.\

ARBEIDSVOORWAARDEN

In ruil voor jouw energie, zorgt Enexis goed voor je. Dit mag je verwachten:

  • Een bruto maandsalaris loopt op tot € 7.800,- op basis van 40 uur per week. Dit is inclusief 10% persoonlijk budget en 10,7% dertiende maand. Je kunt deze budgetten flexibel inzetten, bijvoorbeeld voor extra verlofdagen.
  • 8% vakantiegeld over je bruto jaarsalaris.
  • We dragen 70% bij aan je ABP Keuzepensioen.
  • Je krijgt een smartphone en laptop of tablet die je ook privé mag gebruiken.
  • De mogelijkheid om je werkweek flexibel in te delen. We vinden een goede balans tussen werk en privé namelijk belangrijk. Dus als je ’s ochtends eerst de kinderen naar school wilt brengen of nog een rondje sportschool wilt doen, helemaal prima.
  • Een jaarlijks vitaliteitsbudget van € 500,-. Bijvoorbeeld voor een sportabonnement of advies van een voedingscoach.
  • Een kilometervergoeding en een mobiliteitskaart met een 1e klas ov-abonnement.
  • Alle ruimte om jezelf verder te ontwikkelen. Dat is voor ons namelijk een topprioriteit. Dus wil je een opleiding of cursus volgen, dan is de kans groot dat we de kosten voor onze rekening nemen.

Voor meer informatie neem contact op met Michiel Daamen op 06-29422744

Dienstverband: Vast
Uren: Full Time
Opleidingsniveau: HBO/WO
Carriereniveau: Medior/Senior
Trefwoorden: Management, Planning, Analytisch denkvermogen, Leidinggeven, Processen