Contract Manager – tijdelijk

Duur: Tijdelijke opdracht bij Enexis, starten 1 maart 2021 en minimaal 6 maanden

Standplaats: landelijk, hoofdzakelijk Den Bosch / Veldhoven

Afdelingsinformatie
Enexis transporteert gas en elektriciteit in de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Brabant en Limburg voor 2.7 miljoen huishoudens en bedrijven. Als netbeheerder beheren, onderhouden en vernieuwen we het energienetwerk waarmee wij elektriciteit of gas bij onze klanten brengen. Voor het primaire proces van Enexis wordt jaarlijks voor +/- 200 miljoen euro aan materiaal geïnstalleerd en gemonteerd op projectlocaties zoals elektriciteitskabels, gasbuizen, schakelinstallaties en transformatoren. De afdeling Supply Chain Management heeft een belangrijke rol in de gehele logistieke keten die bestaat uit veel verschillende interne afdelingen en leveranciers. De afdeling bestaat uit +/- 140 FTE die werkzaam zijn op twee distributiecentra in Veldhoven en Hoogeveen en tien logistieke servicepunten door het gehele voorzieningsgebied waarbinnen je komt te werken.

Functieomschrijving

In de functie van Contractmanager ben je strategisch verantwoordelijk voor externe aansturing van toeleveranciers en dat, zowel intern als extern, alle betrokken partijen zich committeren aan de afgesproken processen en werkwijzen. Je vertaalt de organisatiedoelstellingen in (functionele) eisen richting leverancier en stelt, in samenspraak met multifunctionele sourcingteams, een sourcingstrategie op. Je draagt in samenspraak met andere afdelingen zorg voor adequate implementatie van nieuwe (afvalmanagement)contracten in de organisatie. Je vertaalt de eisen in een service-level en stuurt de leverancier op tactisch/strategisch niveau op realisatie van de afgesproken servicelevels. Je creëert de noodzakelijke randvoorwaarden om verbeteringen te kunnen uitvoeren en stuurt richting MT niveau op besluitvorming. Hiervoor stel je een categorie-verbeterplan op in samenspraak met alle betrokken afdelingen en stemt dit af met betreffende (afvalmanagement)leveranciers. Richting de (afvalmanagement)tussenpartij zorg je voor tactisch/strategische aansturing en escaleert indien nodig. Hiervoor heb je op directieniveau uitstekende contacten. Tegelijkertijd hou je de (commerciële) belangen in het oog en weet hier zodanig mee om te gaan dat verschillende belangen worden verenigd in de realisatie van doelen.

Eisen

  • HBO / WO-opleiding bij voorkeur richting economie of bedrijfskunde;
  • 5-10 jaar relevante werkervaring binnen contractmanagement in de dienstverlening (branche maakt niet uit)
  • Ruime ervaring op tactisch niveau op het aansturen van leveranciers;
  • Past specialistische kennis toe bij het aansturen, coördineren en integreren van bedrijfsprocessen op strategisch/tactisch niveau.

Wensen

  • Ervaring in het aansturen van functionele teams; Als Contractmanager ben je vaak teamlead van een projectteam.

Competenties

  • Je werkt volledig zelfstandig en managet zelf verwachtingen van alle stakeholders op management en directieniveau.
  • Je speelt een leidende rol bij het opstellen van categoryplannen en coördineert richting collega’s.
  • Je bent zowel intern- als extern gesprekspartner op directieniveau.
  • Je hebt ervaring met het communiceren op verschillende niveau’s, van een medewerker op de milieustraat tot de directie van Infra.
  • Je bent flexibel en reisbereid, de ene dag ben je in Maastricht, en de andere in Kolham.

Voor meer informatie neem contact op met Michiel Daamen op 06-29422744

Dienstverband: Tijdelijk
Uren: Fulltime
Opleidingsniveau: HBO / WO
Carriereniveau: Medior / Senior
Trefwoorden: